Fossiel aangedreven bestelwagensPremium

DE NIEUWE CRAFTER - EEN  NIEUWE DIMENSIE

EFFICIËNTER, PRAKTISCHER EN BETROUWBAARDER DAN OOIT

Met een maximaal toegelaten massa tot 5,5 ton, een grotere laadruimte tot 18,4 m³ en een ongeziene waaier aan aandrijfmotoren en varianten biedt de nieuwe Crafter klantgerichte functionaliteit en oplossingen voor dagelijkse transportopdrachten in alle bedrijfstakken.

ONTWIKKELD MET EN VOOR VAKMANNEN

De nieuwe Crafter onderscheidt zich met een volledig nieuw ontwikkeld onderstel met elektromechanische stuurinrichting, betrouwbare en nog zuinigere motoren geoptimaliseerd voor zowel langeafstandsverkeer als gebruik in de stad, doordachte laadoplossingen, praktische voorbereidingen voor alle soorten ombouw, een ergonomische bestuurderspost en een ruime waaier aan rijbijstandssystemen.

De Crafter is meteen herkenbaar dankzij het karakteristieke Volkswagen-design en de voorbeeldige kwaliteit die ook zijn kleine broer, de Transporter van de zesde generatie, typeert: behalve een dynamisch, modern en expressief exterieur biedt hij ook onderhuids robuuste kwaliteiten, zoals een maximaal laadvermogen, een ideaal laadvolume tot 18,4 m³ en een maximale laadruimtehoogte van 2.196 mm.

Het aanbod aan varianten voor de nieuwe Crafter is enorm, ook voor de versies met een hoog laadvermogen: als Bestelwagen en Combi is de nieuwe Crafter beschikbaar in verschillende lengtes (5.986 mm, 6.836 mm of voor de Bestelwagen ook 7.391 mm) en hoogtes (2.355 mm, 2.590 mm of voor de Bestelwagen ook 2.798 mm). Daarnaast is hij beschikbaar als Crafter Chassis met enkele of dubbele cabine, in diverse lengtes en met of zonder opbouw, bijvoorbeeld als pick-up, met kastopbouw of met kipper.

PRAKTISCH

Volkswagen CrafterVooral op praktisch vlak overtuigt de nieuwe Crafter met zijn functionaliteit, slimme ombouwvoorbereidingen en geoptimaliseerde afmetingen: met voorwielaandrijving biedt hij een laadvolume tot 18,4 m³, met een maximaal toegelaten massa van 3,0 - 4,0 ton. In dat geval beschikt hij over een doorlaadbreedte tussen de wielkasten van 1.380 mm en een maximale laadlengte van 4.855 mm. In- en uitladen van de nieuwe Crafter verloopt vlot dankzij de schuifdeuropening van 1.311 mm breed, de laaddrempelhoogte van slechts 570 mm bij de voorwielaangedreven versies en de optionele openingshoek van 270° van de achterdeuren. Om de lading te beveiligen biedt de nieuwe Crafter een slimme oplossing: de lading kan letterlijk 'langs alle kanten' vastgemaakt worden: als optie kan een gepatenteerd bevestigingssysteem met Airline-rails in de zijwanden, de scheidingswand, het dak en de vloer worden geïntegreerd.

ONDERSTEL

Het volledig nieuw ontwikkelde en nauwkeurig afgestelde onderstel maakt gebruik van een comfortabele McPherson-vooras en een starre achteras met paraboolveren in vijf mogelijke varianten die afhankelijk van de modelvariant stijver of minder stijf zijn. De elektromechanische stuurinrichting, die voor de eerste keer in dit segment ingezet wordt, zorgt voor een uitstekende handling, een geoptimaliseerde wendbaarheid en een veilige wegligging in alle omstandigheden, ongeacht de belading. Deze verbetering van de stuurprecisie en feedback gaat bovendien gepaard met een duidelijke vermindering van de CO2-uitstoot, door het variabele energieverbruik van de stuurinrichting.

ERGONOMIE

Volkswagen CrafterOok de ergonomie van de bestuurderspost werd verder geoptimaliseerd: naar wens is een ergonomische draaizetel met AGR-label ('Aktion gesunder Rücken', Duitse vereniging voor een gezonde rug) met verstelbare lendensteunen en massagefunctie in drie verschillende varianten verkrijgbaar. Standaard heeft de nieuwe Crafter onder meer elektrisch bediende ruiten, centrale vergrendeling met afstandsbediening en praktische en ergonomisch geplaatste opbergvakken voor bijvoorbeeld een gsm, laptop of tablet, vouwmeter, werkhandschoenen en nog veel meer.

RIJBIJSTANDSSYSTEMEN

De beschikbare rijbijstandssystemen voor de nieuwe Crafter bieden meer comfort en veiligheid. Dankzij de elektromechanische stuurinrichting, die voor de eerste keer in deze voertuigklasse ingezet wordt, is de nieuwe Crafter verkrijgbaar met een opmerkelijke veelheid aan actieve rijbijstandssystemen zoals het koerscorrectiesysteem Lane Assist, de parkeerhulp Park Assist en de aanhangwagenmanoeuvreerhulp Trailer Assist. Daarnaast zijn er nog andere standaard of optionele bijstandssystemen zoals de adaptieve snelheidsregelaar 'ACC Follow to Stop', het noodremsysteem 'Front Assist', de standaard anti-multicrashremfunctie en de eveneens standaard zijwindcompensatie, vermoeidheidsherkenning, de automatische omschakeling tussen groot- en dimlicht 'Light Assist' en vele andere. Voorts beschikt de nieuwe Crafter op het gebied van passieve veiligheidssystemen behalve over frontale, zij- en hoofdairbags voor bestuurder en passagier(s) over een achteruitrijcamera, de uitparkeerhulp Rear Traffic Alert en de specifiek voor de nieuwe Crafter ontwikkelde flankbescherming met sensoren.

OP- EN OMBOUWVOORBEREIDINGEN

Volkswagen CrafterDe nieuwe Crafter is voorzien van diverse slimme op- en ombouwvoorbereidingen: de optionele universele vloer is uitgerust met uitsparingen voor de montage van kasten, zodat bestaande kastsystemen uit leasingvoertuigen of uit voorgaande modellen makkelijk kunnen worden overgenomen. Verder wordt de nieuwe Crafter met optionele modulaire extra uitrustingen aangeboden: een tweede compressor voor gebruik in koel- of vriestransport, een tweede accu in vier varianten, een tweede klimaatregeling of een tweede warmtewisselaar als aanvulling op de brandstofaangedreven luchtverwarming kunnen optioneel al in de fabriek gemonteerd worden.

Daarnaast beschikt de nieuwe Crafter over de geïntegreerde 'fleet management'-interface 'FMS' als voorbereiding op het gebruik van telematicadiensten, compatibel met alle gangbare beschikbare telematicaoplossingen, waardoor de nieuwe Crafter eenvoudig in bestaande voertuigvloten kan worden opgenomen.

EURO 6-MOTOREN

De Euro 6-motoren, ontwikkeld op basis van het modulaire dieselplatform (MDB), werden voor de nieuwe Crafter speciaal op de 'zware' vereisten voor bedrijfsvoertuigen afgestemd. De nieuwe 2.0 TDI 'EA 288Nutz'-motor werd speciaal voor de nieuwe Crafter ontwikkeld en is beschikbaar in vier vermogensversies. Klanten hebben de keuze tussen 75 kW (102 pk), 90 kW (122 pk) en 103 kW (140 pk). Ze kunnen ook kiezen voor een biturbo TDI-motor met een vermogen van 130 kW (177 pk). In functie van de motorkeuze is de nieuwe Crafter beschikbaar met voorwiel-, achterwiel- en vierwielaandrijving (4MOTION), in combinatie met een automatische of manuele versnellingsbak. Alle motoren beantwoorden aan de Euro 6-emissienormen en beschikken standaard over een stop-startsysteem. Zo kon het verbruik gemiddeld met 15% gereduceerd worden. Bovendien scoort de nieuwe Crafter met zijn lagere slijtage-, onderhouds- en reparatiekosten, de zogenaamde 'Total Costs of Ownership (TCO)', ook op budgettair vlak.


Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Gerelateerde artikels

Veertig jaar vierwielaandrijving bij volkswagen bedrijfsvoertuigen

In 2025 viert volkswagen bedrijfsvoertuigen een mijlpaal: 40 jaar vierwielaandrijving. de introductie van de t3 syncro in 1985 legde de basis voor een reeks robuuste, terreinvaardige bedrijfsvoertuigen.

Presentatie volkswagen id. buzz en id. buzz cargo

De introductie van de id. buzz en id. buzz cargo vormt een significante stap in de elektrificatiestrategie van de volkswagen-groep. als puur elektrisch aangedreven minibusje of van rijden ze op het bekende meb-platform, het modulaire serieplatform voor ev's.

Volkswagen transporter wordt mobiele radiostudio voor studio brussel

In een opvallend samenwerkingsproject slaan volkswagen commercial vehicles en studio brussel de handen in elkaar om een volkswagen transporter om te bouwen tot een volledig functionele mobiele radiostudio.

Volkswagen cv verkozen tot most loved van 2019

De volkswagen cv werd op het salon voor lichte bedrijfsvoertuigen in brussel verkozen tot de most loved van 2019. de tweede plaats van deze verkiezing, georganiseerd door febiac en transportmedia, ging naar ford. steunend op het succes van de most loved van had febiac de wedstrijd voor het eerst uitgebreid tot paleis 12, dus tot de koetswerkbouwers en specialisten in de ombouw en inrichting van bedrijfsvoertuigen. ook voor de most loved van solution mochten de beroepsmensen online en op het salon hun stem uitbrengen. tien koetswerkbouwers deden mee, en sortimo kwam als winnaar uit de bus. stemmen gebeurde trouwens niet zomaar, want diegene die het merk van de fastest growing van giste en het correcte antwoord van de schiftingsvraag het dichtst benaderde, won een tegoedbon van maar liefst 15.000 euro voor de aankoop van een gloednieuwe bestelwagen. gert bastiaensen van het bedrijf geba solutions ging aan de haal met de hoofdprijs, terwijl thomas de ketelaere van de firma ...

Print Magazine

Recente Editie

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine