ServicesPremium

Retour sur l'IAA Mobility 2021 à Munich

La biennale internationale “Automobilausstellung” a délaissé sa base traditionnelle. Loin de Francfort, cet événement automobile s'offre un nouveau départ à Munich. En plus d'une nouvelle formule et d'un nouveau nom: IAA Mobility ...

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in München

L'industrie automobile évolue rapidement. Le traditionnel 'salon de l'auto' se devait d'évoluer depuis un certain temps également. De nouvelles formules d'exposition et de présentation ont été recherchées. Moins d'espace pour les expositions traditionnelles et statiques pour laisser la priorité aux démonstrations pratiques et didactiques. Une attention accrue pour les récentes réflexions sur la mobilité et la propulsion 'durable'. Amener le public à expérimenter et à comprendre que l'industrie automobile évolue vers un service axé sur la mobilité. Comment le public a-t-il vécu le 'renouveau' de Munich 21? En attente.

Baser un tel événement uniquement sur des démonstrations et des développements de mobilité reste à notre avis difficile tant que le visiteur est privé du contact visuel et physique avec son idéal à quatre roues. Munich 21 a dû se passer de la présence de plusieurs grands constructeurs automobiles. Mais ceux qui se sont inscrits ont apporté un éventail varié de nouvelles technologiques intéressantes. Et c'est un plus. Un manque d'intérêt technologique? C'était certainement le cas lors des derniers salons automobiles traditionnels, où les paillettes et le glamour des présentations de nouveaux modèles ont détourné toute l'attention des véritables innovations technologiques automobiles.

Audi

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenPrésentation du deuxième des trois concepts prospectifs BEV (Autonomous Battery Electric Vehicle): la Grandsphere. La première était la Skysphere Sport, dévoilée précédemment. Tous deux montrent à quoi pourrait ressembler la future berline de luxe d'Audi, le successeur de l'A8. La Grandsphere est un véhicule de conduite autonome de niveau 4, doté d'une énergie électrique de 120 kW/h et d'une autonomie de plus de 750 km.

BMW

De auto-industrie verandert snel. Het traditionele “autosalon” smeekte al een poos om aanpassing. Nieuwe show- en presentatieformules werden gezocht. Minder ruimte voor de traditionele, statische displays. Met focus op praktische en didactische demonstraties. Ruimere aandacht voor de recente mobiliteitsgedachten en ‘duurzame’ aandrijving. Het publiek laten meeleven en duidelijk maken dat de auto-industrie naar een mobiliteit gerichte dienstverlening evolueert. Hoe dat publiek de ‘vernieuwing’ in München 21 heft ervaren? Afwachtend.  Dergelijk evenement enkel baseren op demonstraties en mobiliteitsontwikkelingen blijft onzes inziens moeilijk zolang de bezoeker het visuele en fysieke contact met zijn of haar vierwielige dromen ontnomen wordt. München 21 moest het alvast stellen zonder de aanwezigheid van nogal wat belangrijke autoconstructeurs. Maar zij die wel aanwezig tekenden brachten wel een gevarieerd aanbod aan interessant technologisch nieuws. En dat is alvast een pluspunt. Want gebrek aan technologische belangstelling? Dat heerste beslist tijdens de recentste traditionele autoshows, waarin glitter en glamour van nieuwe modelpresentatie alle aandacht voor het echte autotechnische nieuws verstoorden.  Audi Voorstelling van de tweede van drie toekomstgerichte BEV-concepten (Autonomous Battery Electric Vehicle): de Grandsphere. De eerste was de eerder onthulde Skysphere-sport. Beiden laten zien hoe Audi\'s toekomstige luxesedan, de opvolger van de A8, er kan uitzien. De Grandsphere is een niveau 4 autonoom rijdend voertuig met een elektrische energieopslag van 120 kW/u en een actieradius van meer dan 750 km.  BMW Het i Vision Circular concept is 100% recycleerbaar. Hiermee illustreert BMW in de thuishaven München zijn blijvend ijveren naar duurzaamheid. Demonstraties ook met een iX5-prototype met brandstofcel. Een beperkte serie van deze BMW iX5 prototypes op waterstof wordt vanaf eind 22 ingezet voor diverse demonstratie- en testdoeleinden.  Bosch Wereldpremière van de eerste laadkabel voor EV’s zonder controlebox. Met geïntegreerde laadtechnologie. Flexibel want met adapters voor zowel type 2- als huishoudelijke stekkers. Waardoor de tweede laadkabel overbodig wordt. Deze slimme laadkabel weegt gemiddeld 40 procent minder dan conventionele types en maakt modus 2 & 3-wisselstroomladen tot 22 kilowatt mogelijk. Zodat ook de wallbox voor thuisoplading niet langer een must is.  Continental Conti GreenConcept is een met geïntegreerd duurzaamheidsprofiel bedacht bandenconcept. Een goot percentage traceerbare, hernieuwbare en gerecyclede materialen, hulpbronbesparende lichtgewichttechnologie en een hernieuwbaar (vervangbaar) loopvlak verhogen de levensduur en duurzaamheid. De gebruikte organische materialen? Rubber uit paardenbloemen, silicaat uit rijstschilas, plantaardige oliën en harsen. Naast staal en carbonzwart gebruikt Continental verder polyester uit gerecycleerde PET-flessen. Een van de gevolgen van dit alles is dat de vraag naar materialen uit ruwe olie vermindert.  Als ontwikkelaar en aanbieder van oplossingen voor geautomatiseerde en autonome mobiliteit staat Continental ook voor radar- en LiDAR-sensoren, cameratechnologie, krachtige computers voor autonoom rijden, artificiële intelligentie en deep learning-methodieken. Met AMBIENCE3 wordt getoond hoe rijden, werken en ontspannen in één interieur mogelijk wordt gemaakt. Voor toekomstige mobiliteitservaringen geldt hetzelfde als voor communicatie: er wordt steeds meer beroep gedaan op het internet. Op basis van een VW T2 demonstreert Continental met AMBIENCE3 de uitgebreide mogelijkheden geboden door zijn diverse mobiliteitstechnologieën.  Dacia De Jogger – een nieuwe 7-zitter – komt de Logan MCV en de (LCV’s) Dokker en Lodgy vervangen. Dit in een jaar waarin Dacia zijn compleet gamma vernieuwde.  Mercedes-Benz BEV-versie voor de iconische G-Klasse en aandacht voor het EQG-concept. Dat concept als voorsmaakje op het productiemodel dat de geëlektrificeerde G-Klasse in 2024 zal opvolgen. Nieuwe dimensies ook in de interactie tussen mens en machine. Lees: brain-computer interface (BCI) technologie. Mercedes-Benz integreerde deze BCI-benaderingen in het Vision AVTR concept. Geregistreerde hersensignalen activeren een gedefinieerde functie zodat auto’s weldra ook met “gedachten” bestuurd kunnen worden.  Mobilize Mobilize (Renault Group) showde een Limo BEV-sedan, ontworpen voor ritdiensten of voor taxi- en privéverhuur. Het 4-deurs model is ontwikkeld met de Chinese Renault partner Jiangling Motors Group (JMCG). Een e-motor (110 kW/220 Nm) garandeert voor deze autonoom rijdende auto een top van 140 km/u. Weet dat hetzelfde Mobilize ook geconnecteerde diensten ontwikkelt om EV-gebruik aan te moedigen en toegang (in Europa) te verlenen tot 260.000 laadpunten.  Porsche Mission R concept met state-of-the-arttechnologie en duurzame materialen. Een full elektrische racer, aangedreven door twee e-motoren, goed voor 1.088 pk.  Polestar Nieuwe versies van de Polestar 2. Het Polestar 2-gamma. Voorziet in drie aandrijflijnen en een belangrijke technologische nieuwigheid wordt gevormd door een optionele warmtepomp die o.m. bij koude weersomstandigheden de actieradius met 10% doet toenemen.  Renault De iconische Renault 5 wordt 50 en krijgt een afstammeling: het Renault 5 Prototype, waarvan vanaf 2024 een elektrisch seriemodel in productie gaat.  Schaeffler  Een 3-in-1 elektrische as, thermisch beheer, 800 volt vermogenselektronica en een modulair, rollend chassis voor stedelijke mobiliteit. Showcases ook over alternatieve energie met focus op waterstof en dit zowel voor stationaire als mobiele toepassingen.  Seat Seat’s sportmerk Cupra brengt het UrbanRebel BEV-concept, gebaseerd op het verkorte (Modulaire E-Antriebs Baukasten) MEB-platform. Aangedreven door een e-motor die een continuvermogen van 250 kW genereert en 320 kW piekvermogen. Volgens Cupra snelt de UrbanRebel BEV in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Het Tavascan Extreme E Concept maakt veelvuldig gebruik van vlasvezels en brengt een voorsmaak van wat de toekomstige productie-SUV’s van Cupra te bieden hebben. De full electric “offroad racer” is dus een hint naar de toekomstige serieproductie van de Tavascan, het tweede full electric model van Cupra zoals dat in 2024 in de showrooms moet verschijnen.  Volkswagen Onthulling van een "near production"-versie van de ID.5 GTX SUV coupé. Gebouwd op het  (Modulaire E-Antriebs Baukasten) MEB-platform, aangedreven op de vier wielen en gepowerd door twee krachtige e-motoren. Geschikt voor over the air (OTA) updates, uitgerust met Car2X-technologie. GTX wordt trouwens de naam voor de moderne sportieve lijn van VW. Zoals we ooit GTI, GTD en GTE kenden. Met een lithium-ionaccu en een rijbereik van net geen 500 km zal de ID.5 GTX eind 2022 verschijnen. Het ID.5-standaardmodel wordt begin 2022 onthuld. Tot slot: met het ID.LIFE-concept doet VW zijn EV-intrede in het segment van de kleine voertuigen.Le concept i Vision Circular est 100% recyclable. BMW illustre ainsi son engagement permanent en faveur de la durabilité dans sa ville natale de Munich. Un prototype iX5 à pile à combustible sera également présenté. Une série limitée de ces prototypes BMW iX5 à hydrogène sera utilisée à des fins de démonstration et d'essai à partir de la fin du mois de juin.

Bosch

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenPremière mondiale du premier câble de recharge pour VE sans boîtier de commande. Avec technologie de charge intégrée. Une solution flexible puisqu'elle est munie d'aptateurs pour les prises de type 2 et les prises domestiques. Le deuxième câble de charge est donc superflu. Ce câble de recharge intelligent pèse en moyenne 40% de moins que les câbles classiques et permet une recharge en mode 2 et 3 jusqu'à 22 kilowatts. De sorte que même le boîtier de recharge à domicile n'est plus indispensable.

Continental

De auto-industrie verandert snel. Het traditionele “autosalon” smeekte al een poos om aanpassing. Nieuwe show- en presentatieformules werden gezocht. Minder ruimte voor de traditionele, statische displays. Met focus op praktische en didactische demonstraties. Ruimere aandacht voor de recente mobiliteitsgedachten en ‘duurzame’ aandrijving. Het publiek laten meeleven en duidelijk maken dat de auto-industrie naar een mobiliteit gerichte dienstverlening evolueert. Hoe dat publiek de ‘vernieuwing’ in München 21 heft ervaren? Afwachtend.  Dergelijk evenement enkel baseren op demonstraties en mobiliteitsontwikkelingen blijft onzes inziens moeilijk zolang de bezoeker het visuele en fysieke contact met zijn of haar vierwielige dromen ontnomen wordt. München 21 moest het alvast stellen zonder de aanwezigheid van nogal wat belangrijke autoconstructeurs. Maar zij die wel aanwezig tekenden brachten wel een gevarieerd aanbod aan interessant technologisch nieuws. En dat is alvast een pluspunt. Want gebrek aan technologische belangstelling? Dat heerste beslist tijdens de recentste traditionele autoshows, waarin glitter en glamour van nieuwe modelpresentatie alle aandacht voor het echte autotechnische nieuws verstoorden.  Audi Voorstelling van de tweede van drie toekomstgerichte BEV-concepten (Autonomous Battery Electric Vehicle): de Grandsphere. De eerste was de eerder onthulde Skysphere-sport. Beiden laten zien hoe Audi\'s toekomstige luxesedan, de opvolger van de A8, er kan uitzien. De Grandsphere is een niveau 4 autonoom rijdend voertuig met een elektrische energieopslag van 120 kW/u en een actieradius van meer dan 750 km.  BMW Het i Vision Circular concept is 100% recycleerbaar. Hiermee illustreert BMW in de thuishaven München zijn blijvend ijveren naar duurzaamheid. Demonstraties ook met een iX5-prototype met brandstofcel. Een beperkte serie van deze BMW iX5 prototypes op waterstof wordt vanaf eind 22 ingezet voor diverse demonstratie- en testdoeleinden.  Bosch Wereldpremière van de eerste laadkabel voor EV’s zonder controlebox. Met geïntegreerde laadtechnologie. Flexibel want met adapters voor zowel type 2- als huishoudelijke stekkers. Waardoor de tweede laadkabel overbodig wordt. Deze slimme laadkabel weegt gemiddeld 40 procent minder dan conventionele types en maakt modus 2 & 3-wisselstroomladen tot 22 kilowatt mogelijk. Zodat ook de wallbox voor thuisoplading niet langer een must is.  Continental Conti GreenConcept is een met geïntegreerd duurzaamheidsprofiel bedacht bandenconcept. Een goot percentage traceerbare, hernieuwbare en gerecyclede materialen, hulpbronbesparende lichtgewichttechnologie en een hernieuwbaar (vervangbaar) loopvlak verhogen de levensduur en duurzaamheid. De gebruikte organische materialen? Rubber uit paardenbloemen, silicaat uit rijstschilas, plantaardige oliën en harsen. Naast staal en carbonzwart gebruikt Continental verder polyester uit gerecycleerde PET-flessen. Een van de gevolgen van dit alles is dat de vraag naar materialen uit ruwe olie vermindert.  Als ontwikkelaar en aanbieder van oplossingen voor geautomatiseerde en autonome mobiliteit staat Continental ook voor radar- en LiDAR-sensoren, cameratechnologie, krachtige computers voor autonoom rijden, artificiële intelligentie en deep learning-methodieken. Met AMBIENCE3 wordt getoond hoe rijden, werken en ontspannen in één interieur mogelijk wordt gemaakt. Voor toekomstige mobiliteitservaringen geldt hetzelfde als voor communicatie: er wordt steeds meer beroep gedaan op het internet. Op basis van een VW T2 demonstreert Continental met AMBIENCE3 de uitgebreide mogelijkheden geboden door zijn diverse mobiliteitstechnologieën.  Dacia De Jogger – een nieuwe 7-zitter – komt de Logan MCV en de (LCV’s) Dokker en Lodgy vervangen. Dit in een jaar waarin Dacia zijn compleet gamma vernieuwde.  Mercedes-Benz BEV-versie voor de iconische G-Klasse en aandacht voor het EQG-concept. Dat concept als voorsmaakje op het productiemodel dat de geëlektrificeerde G-Klasse in 2024 zal opvolgen. Nieuwe dimensies ook in de interactie tussen mens en machine. Lees: brain-computer interface (BCI) technologie. Mercedes-Benz integreerde deze BCI-benaderingen in het Vision AVTR concept. Geregistreerde hersensignalen activeren een gedefinieerde functie zodat auto’s weldra ook met “gedachten” bestuurd kunnen worden.  Mobilize Mobilize (Renault Group) showde een Limo BEV-sedan, ontworpen voor ritdiensten of voor taxi- en privéverhuur. Het 4-deurs model is ontwikkeld met de Chinese Renault partner Jiangling Motors Group (JMCG). Een e-motor (110 kW/220 Nm) garandeert voor deze autonoom rijdende auto een top van 140 km/u. Weet dat hetzelfde Mobilize ook geconnecteerde diensten ontwikkelt om EV-gebruik aan te moedigen en toegang (in Europa) te verlenen tot 260.000 laadpunten.  Porsche Mission R concept met state-of-the-arttechnologie en duurzame materialen. Een full elektrische racer, aangedreven door twee e-motoren, goed voor 1.088 pk.  Polestar Nieuwe versies van de Polestar 2. Het Polestar 2-gamma. Voorziet in drie aandrijflijnen en een belangrijke technologische nieuwigheid wordt gevormd door een optionele warmtepomp die o.m. bij koude weersomstandigheden de actieradius met 10% doet toenemen.  Renault De iconische Renault 5 wordt 50 en krijgt een afstammeling: het Renault 5 Prototype, waarvan vanaf 2024 een elektrisch seriemodel in productie gaat.  Schaeffler  Een 3-in-1 elektrische as, thermisch beheer, 800 volt vermogenselektronica en een modulair, rollend chassis voor stedelijke mobiliteit. Showcases ook over alternatieve energie met focus op waterstof en dit zowel voor stationaire als mobiele toepassingen.  Seat Seat’s sportmerk Cupra brengt het UrbanRebel BEV-concept, gebaseerd op het verkorte (Modulaire E-Antriebs Baukasten) MEB-platform. Aangedreven door een e-motor die een continuvermogen van 250 kW genereert en 320 kW piekvermogen. Volgens Cupra snelt de UrbanRebel BEV in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Het Tavascan Extreme E Concept maakt veelvuldig gebruik van vlasvezels en brengt een voorsmaak van wat de toekomstige productie-SUV’s van Cupra te bieden hebben. De full electric “offroad racer” is dus een hint naar de toekomstige serieproductie van de Tavascan, het tweede full electric model van Cupra zoals dat in 2024 in de showrooms moet verschijnen.  Volkswagen Onthulling van een "near production"-versie van de ID.5 GTX SUV coupé. Gebouwd op het  (Modulaire E-Antriebs Baukasten) MEB-platform, aangedreven op de vier wielen en gepowerd door twee krachtige e-motoren. Geschikt voor over the air (OTA) updates, uitgerust met Car2X-technologie. GTX wordt trouwens de naam voor de moderne sportieve lijn van VW. Zoals we ooit GTI, GTD en GTE kenden. Met een lithium-ionaccu en een rijbereik van net geen 500 km zal de ID.5 GTX eind 2022 verschijnen. Het ID.5-standaardmodel wordt begin 2022 onthuld. Tot slot: met het ID.LIFE-concept doet VW zijn EV-intrede in het segment van de kleine voertuigen.Conti GreenConcept est un concept de pneu conçu avec un profil de durabilité intégré. Un pourcentage élevé de matériaux traçables, renouvelables et recyclés, une technologie légère économe en ressources et une bande de roulement renouvelable (remplaçable) augmentent la durée de vie et la durabilité. Les matériaux organiques utilisés? Caoutchouc de pissenlit, silicate de cendre de balle de riz, huiles et résines végétales. En plus de l'acier et du noir de carbone, Continental utilise également du polyester provenant de bouteilles PET recyclées. L'une des conséquences de cette situation est que la demande de matériaux issus du pétrole brut diminue.

En tant que développeur et fournisseur de solutions pour la mobilité automatisée et autonome, Continental est également synonyme de capteurs radar et LiDAR, de technologie de caméra, de puissants ordinateurs pour la conduite autonome, d'intelligence artificielle et de méthodologies d'apprentissage profond. AMBIENCE3 montre comment conduire, travailler et se détendre sont possibles dans un seul et même intérieur. Pour les expériences de mobilité futures, il en va de même que pour la communication: on aura de plus en plus recours à l'internet. Sur la base d'une VW T2, Continental démontre avec AMBIENCE3 les vastes possibilités offertes par ses différentes technologies de mobilité.

Dacia

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenLe Jogger - un nouveau véhicule à 7 places - remplacera la Logan MCV et les véhicules utilitaires légers (VUL) Dokker et Lodgy. Une année décisive pour Dacia qui a choisi de renouveler sa gamme dans sa totalité.

Hyundai

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenEn mettant l'accent sur les piliers de la mobilité propre, d'une nouvelle génération de plateformes et de l'énergie verte, Hyundai a présenté les concepts d'un futur modèle BEV, d'un robotaxi entièrement électrique et de divers affichages d'information sur l'hydrogène comme vecteur énergétique. Les visiteurs ont pu faire l'expérience de la mobilité Hyundai dans une Ioniq 5, une Nexo, un Kona EV et un bus Elec City Fuel Cell. Le robotaxi Ioniq a été développé en collaboration avec Motional, un spécialiste de la technologie de conduite autonome. Il est piloté de manière autonome (niveau 4) et a été développé sur la base de la Ioniq 5. Hyundai Motor s'engage en faveur de solutions énergétiques vertes et d'une mobilité propre pour tous. Ses investissements à long terme dans les futures technologies automobiles, à savoir l'hydrogène (vert), le Vehicle-to-Grid (V2G) et le Second Life Battery Energy Storage System (SLBESS) en sont la preuve.

Mercedes-Benz

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenOn découvre la version BEV de l'emblématique Classe G et le concept EQG. Ce concept est un prototype du modèle de production qui succédera à la Classe G électrifiée en 2024. De nouvelles dimensions en perspective dans l'interaction entre l'homme et la machine. Comprenez: la technologie brain-computer interface (BCI). Mercedes-Benz a intégré ces approches BCI dans le concept Vision AVTR. Les signaux cérébraux enregistrés activent une fonction définie, de sorte que les voitures pourront bientôt être conduites par la 'pensée'.

Mobilize

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenMobilize (Groupe Renault) a présenté une berline Limo BEV, conçue pour les services de covoiturage, de taxi et de location privée. Le modèle 4 portes a été développé avec le partenaire chinois de Renault, Jiangling Motors Group (JMCG). Un moteur électrique (110 kW/220 Nm) garantit une vitesse de pointe de 140 km/h pour cette voiture à conduite autonome. A noter que le même Mobilize développe également des services connectés pour encourager l'utilisation des VE et donne accès (en Europe) à 260.000 points de charge.

Porsche

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenLe concept de Mission R avec une technologie de pointe et des matériaux durables. Un bolide entièrement électrique, propulsé par deux moteurs électriques, capable de développer pas moins de 1.088 ch ...

Polestar

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenNouvelles versions de la gamme Polestar 2. Elle offre trois groupes motopropulseurs et une importante nouveauté technologique est constituée par une pompe à chaleur en option qui augmente l'autonomie de 10% par temps froid, entre autres.

Renault

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenL'emblématique Renault 5 a 50 ans et a une descendante: la Renault 5 Prototype, dont un modèle électrique de série entrera en production en 2024.

Schaeffler

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenUn essieu électrique 3 en 1, une gestion thermique, une électronique de puissance de 800 volts et un châssis roulant modulaire pour la mobilité urbaine. Les vitrines portent également sur les énergies alternatives, avec un accent sur l'hydrogène pour les applications stationnaires et mobiles.

seat

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenCupra, la marque sportive de Seat, présentera le concept UrbanRebel BEV, basé sur la plateforme MEB (Modular E-Antriebs Baukasten) raccourcie. Propulsé par un moteur électrique qui génère une puissance continue de 250 kW et une puissance de pointe de 320 kW. Selon Cupra, l'UrbanRebel BEV accélère de 0 à 100 km/h en 3,2 secondes.

Le Tavascan Extreme E Concept fait un usage intensif de fibres de lin et donne un avant-goût de ce que les futurs SUV de série de Cupra auront à offrir. Ce 'tout-terrain' entièrement électrique est donc une allusion à la future production en série du Tavascan, le deuxième modèle entièrement électrique de Cupra, qui devrait faire son entrée dans les showrooms en 2024.

Volkswagen

Terugblik op de IAA Mobility 2021 in MünchenPrésentation d'une version 'near production' du coupé SUV ID.5 GTX. Construit sur la plateforme MEB (Modular E-Antriebs Baukasten), il est équipé de quatre roues motrices et alimenté par deux puissants moteurs électriques. Adapté aux mises à jour par voie hertzienne (OTA), équipé de la technologie Car2X. La nouvelle ligne sportive moderne de VW sera donc baptisée GTX. En rappel aux anciens GTI, GTD et GTE. Dotée d'une batterie lithium-ion et d'une autonomie d'un peu moins de 500 km, l'ID.5 GTX fera son apparition à la fin de l'année 2022. Le modèle standard ID.5 sera dévoilé au début de l'année 2022. Enfin, avec le concept ID.LIFE, VW fait son entrée dans le segment des petits véhicules.
Terugblik op de IAA Mobility 2021 in München

Faites un essai gratuit!Devenez un partenaire premium gratuit pendant un mois
et découvrez tous les avantages uniques que nous avons à vous offrir.
  • checknewsletter hebdomadaire avec des nouvelles de votre secteur
  • checkl'accès numérique à 35 revues spécialisées et à des aperçus du secteur financier
  • checkVos messages sur une sélection de sites web spécialisés
  • checkune visibilité maximale pour votre entreprise
Vous êtes déjà abonné? Cliquez ici pour vous connecter
S'inscrire gratuitement

Déjà enregistré ou abonné?Cliquez ici pour vous connecter

Inscrivez-vous à notre newsletter et conservez la possibilité de vous désinscrire à tout moment. Nous garantissons la confidentialité et utilisons vos données uniquement à des fins de newsletter.
Écrit par Ferre Beyens

En savoir plus sur

Magazine imprimé

Édition Récente

Lire la suite

Découvrez la dernière édition de notre magazine, qui regorge d'articles inspirants, d'analyses approfondies et de visuels époustouflants. Laissez-vous entraîner dans un voyage à travers les sujets les plus brûlants et les histoires que vous ne voudrez pas manquer.

Dans ce magazine